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Browsing Articles by Subject "Emotion work"
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- Item‘Ready for work’: feeling rules, emotion work and emotional labour for people with disabilities(Interactions, 2010) Schneider, CorneliaThis article explores on-the-task job training for youth with disabilities who are transitioning from High School towards paid community employment. The Neighbourhood Dollarstore in Halifax, Nova Scotia, is a training business, which prepares its trainees for work in customer service and retail. In an ethnographic study, the investigator has accompanied five trainees with disabilities from their arrival in the store until their departure into community employment. It appears that one of the essential experiences of “learning to labour” can be framed by the concepts of “emotion work” and “emotion labour” (Hochschild). Being “ready for work” means to be able to follow ‘feeling rules’ particular to the store environment. Youth with disabilities has to be able to control undesirable emotions and to enhance desired emotions in order to correspond to the required norms of the retail service. ------------------- Résumé Cette recherche explore un système de formation professionnelle pour des jeunes en situation de handicap qui font la transition de l’école secondaire vers l’emploi dans la communauté. Le Neighbourhood Dollarstore à Halifax en Nouvelle-Ecosse est un magasin de formation qui prépare ses apprentis pour le travail dans la vente en détail et le commerce. Utilisant une approche ethnographique, la chercheure a accompagné cinq apprentis en situation de handicap de leur arrivée dans le magasin jusqu’à leur départ vers l’emploi dans la communauté. Il devient évident qu’ « apprendre à travailler » contient essentiellement des expériences que l’on peut cadrer par les concepts de « travail émotionnel » et de «marchandisation des émotions » (Hochschild). « Etre prêt pour travailler » signifie donc d’être capable de suivre des « règles de sentiments » inhérentes au contexte commercial. Les jeunes en situation de handicap doivent maîtriser le contrôle des émotions non-désirées et renforcer des émotions désirées pour correspondre aux normes du monde du commerce.